LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   V pohodě, když jde skočit na věž, skočíme to i zpátky. Potom dáme další pivka!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Průvodce Elbtal 1 a 2
Mistr skal
Na trh přišla kniha o horách a řekách Dobrodružství v prášku

Závody
3. liga - Lezeme Třináctku (20.09)
MS paralezení boulder, obtížnost, rychlost (21.09)
MS v lezení (21.09)

Žebříček
Cesty:
1.Šindel 12950
2.Votoček 12850
3.Trojan 12206
Bouldry:
1.Ondra 11534
2.Volf 11503
3.Konečný 11275
Hory:
1.Sejbal 8423
2.Y 8001
3.Groš 7768

Výsledky
SP obtížnost Koper (SLO) (05.09)
MS mládeže v lezení (28.07)
SP Madrid (18.07)

Deníčky
5805 lezců
1182296 cest
Nové přelezy:
Frisch Gep 9/9+
Athletico 9+/10-
Linkes Tru 9+/10-
Malej Bejk 9+
Ztracený S Xb
Krvavý Rom Xa
Inspirace 9
Periferie XIa
Sparťan 7C
Obladi Obl 9+

Stěny
Boulder Bar - Praha 7
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5

Prodejny
LANEX eshop - Bolatice
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Název cesty:

Drobkův Strop

Klasifikace:8+/9-
Typ cesty:skalní
Sektor:Býčí Skála
Oblast:Josefovské Údolí
Poloha:Moravský Kras
Obtíže:síla
Sklon:převislá
Délka:30 m
Jištění:borháky
Autor:J. Přikryl, J. Krch, 1971
Popis:
Cesta klenbou jeskyně. Nástup u spodního vchodu výraznou spárou do klenby-štand, z něj vpravo vodorovně klenbou do štandu.
Poznámka:
První RP Svišť Pilka. 2009 osazeno novými BH, dříve lezeno jako VA2 s názvem: Klenba Idaha.
Zapsal:David Tesař (DavidT), 31.01.2005 16:29:57

 
* * * * * * * * * 
Hodnocení / Počet:   9 / 1

  
(hezčí cesta - více bodů)

 Všechny cesty
 Nová cesta

Komentáře

Cesta dnes byla přejištěna včetně slaňovacího štandu na konci stropu. Na Rp po dobrých borhácích k dispozici. Radek
Zapsal: zoban, 10.10.2009 21:29:26

tak je zas o jednu hákovačku míň. myslím, že na vyzkoušení pro nováčky, co to je vlastně hákování, byla dobrá. ne že by teď hákovat nešla, ale už to není ono. jakoby devítek v krase nebylo dost...
Zapsal: švihy, 11.10.2009 10:03:02

Ty trumbelíne, sundej nálepky a začni pořádně lezt. Jakoby těch, co se vyjadřují k cestám, na který nemají, nebylo dost... Jinak ať to leze!
Zapsal: Willhem, 11.10.2009 10:52:02

Paráda. Díky za to! Už se na to těším :)
Zapsal: Petr.N, 11.10.2009 13:13:39

myslím, že hákování bude hrát v lezení vždycky svou roli, a proto by na cvičných skalách měli zůstat i nějaké cvičné hákovačky. co ti vadí na nálepkách, to je mimo mé chápání...
Zapsal: švihy, 11.10.2009 16:53:27

švihy jsi magor. Choď si hákovat na stromy nebo kam chceš. Tohle je volně přelezená cesta.
Zapsal: omfg, 11.10.2009 17:50:15

Svihy, právě že zcela naopak. Z cesty totiž půjdou pryč stará jištění a pak bude mezi borháky potřeba lézt pouze po tom co si založíš (frendy, háčky, atp.) a to bude teprve škola hákování. Jen bych prosil nepoužívat skoby, protože to by jaksi znamenalo poškozování chytů. Radek PS: doufám, že se mi cestu podaří vyčistit ještě tento týden.
Zapsal: zoban, 11.10.2009 19:38:22

Pro Švihálka: Hákování roli hraje, to se ví, ovšem jestli ti to neuteklo, tak vývoj tíhne spíš ku fríklajmbigu, než k hákování. Jinak proti nálepkám nic, taky mám helmu polepenou, ale myslím, že za lezca by mělo mluvit hlavně to, co vyleze:-)
Zapsal: Willhem, 11.10.2009 20:01:04

Doporučil bych všem hákovačům, aby si přečetli stanovisko OVK k hákování v Krase a tím se řídili, vloni jsem byl nucen být ke dvěma hákovačům, když tloukli skoby dole v Drobkově stropu, poněkud neslušný. Kdo chce hákovat volně lezené či přelezené hákovačky tak zásadně beze skob, vrtání dírek, měděných hlav a podobných nesmyslů, lze použít pouze friendy, čoky, abalaky, hexy, smyčky apod. Prioritou je volné lezení.
Zapsal: Vlk, 11.10.2009 20:37:36

A to je pravda, to můžem říct... Sice je, či byla to dobrá stará hákovačka, ale vývoj tíhne hodně rychle dopředu. Byla by veliká škoda takovou výbornou linku, kterých v Krasu není mnoho a spíše tyto cesty do značné míry chybí ponechat hákovačům….
Zapsal: Aliosa, 12.10.2009 08:36:07

sice som si dal zavazok, ze uz nebudem vobec prispievat do podobnych diskusii, tato mi nedala sa neozvat. som (ako vacsina tu diskutujucich) "sportovy" lezec, tzn. nikdy som nehakoval a v dohladnej dobe sa urcite ani nechystam. nikdy by som si vsak nedovolil tvrdit, ze sportove (resp. volne) lezenie je nadradene hakovaniu (alebo hocijakej inej lezeckej technike). pre mna su to 2 rovnocenne kategorie - samozrejme, je tazsie vyliezt nieco volne, ako to vyhakovat, ale napr. Radku, Ty by si mohol vediet, o com to je hakovat Magneticky strop v Macoche. prip. taka hakovacka ako Strecha Slovenska - moze to byt fajn pocit moct si to preliezt hakovanim. btw, a skusim este jeden priklad - predstavte si, ze pride nova vlna lezcov, ktori zacnu presadzovat "tradicne" lezenie (tj. po vlastnom) a hromadne zacnu vytlkat istenia a preliezat aj tie najtazsie cesty po vlastnom - sposobilo by to situaciu, kedy by valna vacsina z tu diskutujucich napr. na prelezenie tejto cesty ani len nepomyslela (argumentacia tym, ze niekde sa zalozit neda, je scestna - pozrite sa na gritove lezenie)
Zapsal: tah-sha-tunga, 12.10.2009 09:23:55

OPRAVY: "lezecke discipliny" nie "lezecke techniky" a "elektricky strop" nie "magneticky strop"
Zapsal: tah-sha-tunga, 12.10.2009 09:28:21

To já psát budu a rád. Elektrárna i Strecha, pokud vím, zatím volně přelezený nejsou, takže tam se člověk může motat v žebříčkách, až mu bude špatně. Volný lezení není žádná novinka, vem si Sasko před stoletím. V Dolomitech po válce začali tlouct skoby kam je napadlo, aby za pár let zjistili, že tudy cesta nevede. Ovšem tyhle směry (zdaleka ne všechny) se dnes lezou volně a nikdo se nepohoršuje, že to někdo s citem dojistí. A co to tady pleteš s vytloukáním jištění a tradičním lezení po vlastním? Myslím, že toho novýho jištění je ve volně lezených hákůvkách vždy míň, než těch rezatejch mrch, který byli kdysy taky nový, ne? A vůbec, dáš shyb se 100 kilama? Zdar.
Zapsal: Willhem, 12.10.2009 10:30:29

o vytlkani pisem preto, lebo "dnes" sa argumentuje tym, ze "hakovanie je stara zalezitost, lebo teraz sa to lezie volne" ...no a predstav si situaciu, ze "zajtra" sa bude vytlkat istenie a cesty sa budu liezt po vlastnom, lebo "sportove lezenie je za opicami a teraz sa to lezie po vlastnom (prip. miestami solo)". uz sa chapeme?
Zapsal: tah-sha-tunga, 12.10.2009 10:42:58

Taky se nudíš, co? Celé to tady začalo tím, že jistý Švihálek brblal nad dodáním několika oček v cestě a tím jejím skorozničení pro hákování. Rozmístění jsem neviděl, ale něco mi říká, že to bude víc, než po metru:-) Jinak chápu, kam směřuješ tím "zítřejším" vytloukáním, ale spíš se bojím toho, aby se nezečalo dojišťovat, jak by to mnozí rádi uvítali třeba na písku.
Zapsal: Willhem, 12.10.2009 10:58:10

Jezismarja, co kdybys komentoval pritomnost a realitu, a ne svoje predstavy o mozne budoucnosti? Nekdo prida borhak do cesty a hned "za chvilu BUDE celej kras telocvicna, plna zeleza, blabla". Nekdo rekne znamy fakt, ze volne lezeni je nadrazeno hakovani (coz je) a zase spekulace jakemsi hypotetickem vytloukani v budoucnu?! Nic proti, ale to je argument ve stylu "a u vas zase bijete cernochy"...
Zapsal: Petricek, 12.10.2009 10:58:21

V cestě se nic nezměnilo, byla akorát nahrazena stará jištění za nová a vyroben štand tak, jak je dnes u nás zvykem a to místo několika skob a smyček, takže se dá s klidem padat bez toho, že by se někdo bál, že s ním ve stropě vyletí postupák. Ve spodní délce do díry jsou tři jištění a rozhodně to není nahusto, ale spíše dál než je dnes běžným standardem v mnoha oblastech, ale kdo leze 9- by s tím v šestkovém terénu neměl mít problém. A co se týče hákování je napravo dost linek, kde si to lze vyzkoušet, takže nevidím důvod prznit pěknou volně lezenou cestu zatloukáním a vytloukáním skob.Tímto by jste mohli přestat plkat od věci a radši si to jít vylézt:-).
Zapsal: Vlk, 12.10.2009 11:12:20

Petricek: o telocvicni som nic nepisal. len si myslim, ze hakovanie nie je podradene volnemu lezeniu (tak isto ako tradicne lezenie nie je nadradene volnemu lezeniu) vlk: v podstate k ceste ako takej som sa vobec nevyjadroval, kedze som ju nevidel. moj prispevok do debaty bol skor o niecom inom (myslim, ze Ty by si mohol byt jeden z tych, ktori pochopili, co chcem povedat). a co sa tyka Tvojej prace, co dodat - viem, ze nemas tendenciu nieco odflaknut, prip. dojebat...
Zapsal: tah-sha-tunga, 12.10.2009 11:18:51

upraveny informace u cesty, přeju všem radsot z přelezů, vypadá to parádně
Zapsal: martan, 12.10.2009 11:22:39

že by hit pochcaného podzimu?
Zapsal: foton, 12.10.2009 11:27:02

To si prave nacelniku myslis spatne. Jak pise Vlk, kdyz ma cesta volny prelez, hakovanim se muze akorat zprznit. Ostatne, nebylo by to v krase poprve. Jinak, jak pise Pokac, vypada to na novy podzimni hit, linka je to vyzyvava!
Zapsal: Petricek, 12.10.2009 12:07:27

pri hakovani ale nemusis NUTNE zabijat skoby...
Zapsal: tah-sha-tunga, 12.10.2009 12:28:09

Vylomit listu muzes i hackem, rozsirit sparu vklinencem. Jaksi ti nedochazi, ze kde pri volnem lezeni rozlozis vahu do dvou chytu + odlehcis nohama, pri hakovani visis v jednom bode.
Zapsal: Petricek, 12.10.2009 12:56:15

ale hej, dochadza ...len na druhu stranu - ak svihi svojou vahou vylomi listu, ked v nej sedi, ludia s mojou vahou ju vylomia urcite, ked cez nu budu robit krok. ale ok, chapem, kam smerujes. na druhu stranu, privlastnit skalu si nemozes (druha vec je, aky je nazor CHKO/CHS)
Zapsal: tah-sha-tunga, 12.10.2009 13:45:12

Myslím, že celou nepříjemnou diskuzi způsobil jistý Willhem svým agresivním způsobem vystupování. Bohužel nevím, kdo to je, ani co jsem mu udělal. když porovnám způsob, jakým mi byl schopen odpovědět Radek, a jak tady diskutuje willhem (i s jinými než se mnou), je to značný rozdíl. souhlas s Náčelníkem, radši se do těch debat ani nepouštět!
Zapsal: švihy, 12.10.2009 15:09:00

tipoval bych, Willhem=Vilda Pavelka?
Zapsal: mrt., 12.10.2009 16:05:46

Herdeck, to je server pro lezce a ne pro male decka co se dohaduji o polamanem kole... Misto kecani sednete na do nejakeho priblizovadla a huraaa do skal.
Zapsal: Aliosa, 12.10.2009 16:24:52

Tovíš kemo, když už v tom počasi nemužeme v Krasu lezt, tak si o něm musime aspoň povídat:)) Ale ten Strop, by asi v tomhle počasi šel, bo ne Vlku?
Zapsal: Leošák, 12.10.2009 16:54:38

mrt tipovat nemusíš, řekl bych, že je to víc než jisté:-).
Zapsal: Vlk, 12.10.2009 17:17:33

Kdo mě poznal, vyhrál PU. Jinak Švihy, agresivita v tom nebyla žádná, jen mě občas fascinují komentáře k určitým cestám od určitých lidí. A to, že jsem si vybral právě tebe, není vůbec náhoda:-) Tak už se nezlob. Jo a je to suchý, po obědě jsem to byl očíhnout!
Zapsal: Willhem, 12.10.2009 17:37:31

tak dík, že sis vybral zrovna mě. myslel jsem, že jsme spolu za dobře. a já si říkal: ,,kurňa, to přece není možný, aby to byl Vilda, proč ten by do mě takhle jebal?" a ani jsem netušil, jak blízko jsem byl pravdy:-)
Zapsal: švihy, 12.10.2009 19:58:03

Teda jestli tě to nějak rozhodilo, tak promiň, ale ten tvůj první komentář mě celkem dostal. A uznej sám, že není občas od věci zčeřit poklidnou hladinu MK tůně vypuštěním štiky:-) Tak ať to leze, všem. Berg heil!
Zapsal: Willhem, 12.10.2009 21:45:26

Celou nesmyslnou debatu zacal prave svihy a pak benzin do ohne prilil ten idian svyma nesmyslnyma hypotezama. Viset v klicove liste v ceste na hacku je tak na nakopani do prd*le. Bez pardonu. To by se tam za chvili mohl lezt i drytoolig a jak by to vypadalo. Jestli tam vysis v hacku a nebo ve zbrani uz neni rozdil. Ta cesta se tim znici.
Zapsal: Petr, 12.10.2009 21:46:50

a v tejto ceste je nejaka klucova lista, v ktorej (v casoch predoslych) viseli hakovaci za hacik? (ja to neviem, ja som to neliezol, preto sa pytam) ...takze ako to je s tymi hypotezami?
Zapsal: tah-sha-tunga, 12.10.2009 21:55:03

A to bude mozna ten kamen urazu, ze nekteri tady teoretizuji a nakonec z nich vyleze ze vlastne cestu ani nevideli od silnice, natoz ji lezli.... Pro silove disponovane lezce je to idealni cesta na pokus o OS, takze MK hlavne ze se leze se.... Zoban
Zapsal: zoban, 12.10.2009 23:38:09

největsí drbny jsou z MK! ale bavíte mě,tak pokračujte :) jo a cestu znám,jestě z dob minulých(nepřejistenou).
Zapsal: mart., 12.10.2009 23:50:37

Nepříjde Vám 8+ trošku mimo? Nebo mohlo něco upadnout? Minimálně jeden dobrý stup jsem ušlápl a ty zasikovaný bloky velikosti televizních příjmačů u posledního bh teda nebudí příliš důvěry...
Zapsal: Mrnda, 26.09.2013 20:35:23

šak je to skoro 9-, ne?
Zapsal: foton, 27.09.2013 08:44:21

Dle Kyborga a bible 8+...
Zapsal: Mrnda, 27.09.2013 09:08:22

Kyborg je mutant. Mas tady uvedene tri prelezy od lidi, co toho v krase vylezli docela dost a vsichni tri to maji tezsi jak 8+...
Zapsal: foton, 27.09.2013 10:46:25

A bible třeba taky říká, že Nemesis je 8-, ale to už dnes též není pravda. Občas nás chyty a stupy opouštějí, jen ta klasa zůstává:-)
Zapsal: Vlk, 27.09.2013 12:58:03

To jo, ale posledni přelez je z roku 2011...tož proto se ptám...Tak jak to teda cca je dnes?? Něco se odporoučelo?
Zapsal: Mrnda, 27.09.2013 19:28:14

hombre, nic zásadního se tam neurvalo. prostě si neměl den. dyž to srovnám s C.P.M., tak je to podobný charakter akorát delší, taže od toho dle mně 9- sedí... dyž nepotřebuješ nohy, a máš ramena jak El Kolečko, tak klidně za osm čistých.... a ještě poznámka k autorství. dle Drobka, byla cesta Žankova idea a on taky prej přebil strop, tak dyž už je částečně vyplněna kolonka autor, měl by tam být hlavně ten první.
Zapsal: asu, 27.09.2013 20:16:07

a nelezl jsi to Mrndiku z opacne strany?:-)) Kazdopadne bozi cesta a kdyz si to vymyslis, tak to prebehnes nohama napred
Zapsal: foton, 27.09.2013 22:19:01

...viz foto, že jo? :)
Zapsal: tah-sha-tunga, 28.09.2013 10:19:28

autori: J. Přikryl, J. Krch, 1971, VA2. Puvodni nazev: Klenba Idaha
Zapsal: pok, 02.02.2014 08:52:24

Upadla se mnou velká lišta, kterou na fotce drží Pok pravou rukou. Něco málo tam z ní zůstalo, ale jak dlouho?
Zapsal: Jelen HOUH, 24.07.2016 19:56:30

Nepamatuju si, jestli je dolepená nebo ne, ale klasa pořád přibližně sedí. Luxusní stropová linka.
Zapsal: Rezo, 03.11.2018 15:13:52

Cesta se dá lézt i po vlastním (všechny tři délky). Klasa bude někde kolem anglického stupně E5 6b. Jištění nakonec není zas tak špatné. Viz video na YT.
Zapsal: Zaoralf, 06.11.2022 18:29:36


 Přidání komentáře 
Jméno
Email
Komentář

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 

Přelezy

zoban8+/9-PP17.10.2009
foton8+/9-PP09.10.2011
asu9-PP09.10.2011
P.8+/9-PP17.07.2014
Velkej Vojta8+/9-OS24.07.2014
AdamJanovsky9-PP24.07.2014
Cokin8+/9-flash24.07.2014
zaoralf9-PP27.10.2015
Stračena8+/9-PP14.08.2016
hans19968+/9-flash28.09.2016
ondrasl9-PP28.09.2016
Polda JPPP9-AF30.09.2017
Metálovej8+/9-PP01.01.2018
speed8+/9-RP04.10.2018
Angua8+/9-PP25.10.2018
Rezo8+/9-PP30.10.2018
HenryD8+/9-PP30.11.2018
Fejtic8+/9-PP12.07.2021
svihalek8+/9-PP08.10.2022
zaoralf9-RP06.11.2022
lienerth8+/9-PP07.10.2023

 Přidání cesty do deníčku

Reklama:
 Foto dne:

Věž v Zhangjiajie
 Databáze cest:
Všechny cesty (187049)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Minimum 7- Frankenjura
Proti Srsti žádný Dišputát. VI Tisá - Modřín
Berušky VIIb Tisá - Modřín
Listen To Your Heart 8+/9- Frankenjura
Belay Daddy 6 Frankenjura
Nově komentované:
Diretka Direttissima 8- Kozel
Rys Panikářů 3 Černolické Skály
Rys Panikářů 3 Černolické Skály
U Buku 5- Kozel
Erbstück VIIIa Bielatal

 Nově v diskusi:
Re: Pády a sedák | Re: Pády, sedák a termity | Re: Peněženka na Tetínských skalách | Pády, sedák a termity | Re: Pády a sedák | Re: Pády a sedák | Re: Peněženka na Tetínských skalách | Re: Pády a sedák | Re: Pády a sedák | Re: Pády a sedák |

 Nové komentáře:
Re: to se fotil dronem? | Lukáš Mokroluský v semifinále! | Držíme palce! | Re: to se fotil dronem? | Půl na půl | to se fotil dronem? | Marťas je držák :-). | Re: Znouzectnost | Re: Ragni si Lecco | Re: Ragni di Lecco |

 Kde to vře:
Výběr nových správců na tatranské horské chaty (142)
Lezec Deníček – mobilní aplikace pro zapisování cest (19)
SP v lezení na obtížnost Koper, Slovinsko (19)
Bouldrové závody na Fesťáku (18)
Italský horolezec prohlášen včera za svatého (18)
První sólový zimní výstup na Cerro Torre cestou "Via dei Ragni" (7)
SP v lezení na obtížnost Koper, Slovinsko (7)
Chamonix – Pár tipů na lezení kolem Enversky (6)
SP v lezení na obtížnost Koper, Slovinsko (5)
Pepa Šindel přelezl další cestu za 9a/+: Procesor na Slovensku (4)

 Nově v inzerci:
Boty Scarpa summit GTX Women 40 | LS Otaki women 38,5 | Spolulezec neděle 28.9. | Wild Country Revo | parťák teď na neděli 28.9. | Nabízím "odkoupení" noclehu v tatrách | Lezeni dnes v Praze | Leki trekové hole | písek | Statická a dynamická lana |

 Anketa:
Jaký film na Fesťáku 2025 je nejlepší?
 1000 Miles Adventure 2024 
 425 
 50 dní v divočině 
 339 
 Alter Traum. Příběh nejstarší desítky na písku 
 376 
 Andrea 
 342 
 Ashima 
 280 
 Barkley Marathon 
 360 
 B.I.G. - světové prvenství 
 339 
 ESSENCE: Story of Johnny Dawes 
 308 
 Gálfy - Horský život 
 297 
 Jak se staví ledovec 
 282 
 JAMES - Století nad oblaky 
 379 
 Kupkolo.cz MTB Trilogy 2024 
 309 
 Lezci z Manína 
 328 
 Nespoutaný živel - deset let terapie dobrodružstvím 
 311 
 Operace Nos 
 298 
 Plamen nikdy nezhasne 
 295 
 Pohlednice z konce světa 
 324 
 Pomíjivost ledu 
 303 
 Reel Rock: Jezdci v bouři! 
 307 
 Reel Rock: Smrt padouchů 
 299 
 Rhapsodia Corcontica 
 292 
 Sama 
 319 
 Šampioni zlatého údolí 
 312 
 S lyžemi v oblacích 
 357 
 Tenaya Traverse Challange 
 313 
 Tenkrát na východě 
 332 
 Velká alpská silnice - 73 
 313 
 Za oponou velehor 
 366 
 Zápasník Dee Dee 
 307 
 Životní výprava 
 299 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.
Na webu NaVylet.cz objevíte pestrou paletu turistických cílů a tipů na výlet napříč celou Českou republikou. Nechybí ani oblíbené lezecké oblasti jako Český ráj s pohádkovými skalními věžemi či dramatické Labské pískovce, které lákají dobrodruhy i horolezce z celé Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.