Včera World Climbing aka IFSC přijala usnesení, že se Rusáci a BěloRusáci mohou vrátit zpět na závody, tzn. že mohou závodit i v červnu v Praze a příští rok v Brně. V podvečer dne výročí napadení Ukrajiny. Co na to naše ČHS? NIC! Co na to hlásná trouba ČH
Zdravím, na Velikonoce zvažujeme, jestli nedat Sardinii - akorat s lezeckým vybavením jsme cestovali naposledy do Himalaya a to už je hodne davno. Takže dotazy zní: a) pokud vezmu Ryanair a pouze příruční zavazadlo, můžu v něm mít lano/sedák/presky/boty/m
Ahoj všem,
je mi 16 let a rád bych se začal víc věnovat vysokohorské turistice. Něco už mám nachozeno (cca do 3000 m), ale zatím jsem vždy jezdil do hor s rodiči, kteří dávají přednost spíš lehčím túrám. To je samozřejmě v pohodě, ale moje vlastní
obracím se s dotazem do pléna na severní hřeben Waldhornu (toho ve Schladmingských Taurách), Wödl/Lehnhofer, 1894, kde mě velice zaujala elegantní silueta kopce, přijatelná obtížnost (místy čtyřka), délka výstupu (kilometr vodorovného hřebenu, na nástup n
Ono slanění spouštěním je i v metodice známo. (Viz https://is.muni.cz/el/fsps/jaro2010/bk1048/um/Slanovani.pdf). Jak je to ovšem, když místo jističe dole se lezec jistí sám jsem nikde v metodice nenašel. Je známo, že podobně se jistí n
Ahoj mám dotaz na borce alpinisty. Jak dlouhé máte lyže na kombinovaná lezecko-lyžařská dobrodružství. Mám na mysli takový ty podniky, kdy se leze řekněme M3-4 nahoru a lyže se využijí jako teleport na sestup. Předpokládám že lyže stejně dlouhé jako já se
Včera World Climbing aka IFSC přijala usnesení, že se Rusáci a BěloRusáci mohou vrátit zpět na závody, tzn. že mohou závodit i v červnu v Praze a příští rok v Brně. V podvečer dne výročí napadení Ukrajiny. Co na to naše ČHS? NIC! Co na to hlásná trouba ČHS Jandík? ANI SLOVO! A co na česká lezecká komunita?
Dnes ráno vyšlo najevo, že JAMES ani ČHS ke včerejší prasárně nemají oficiální stanovisko. Tak jsem písemně požádal oba předsedy o odpovědi na základní otázky. Zatím jsem je nedostal. Ptal jsem se obou na to samé:
1) Jak se staví ČHS k faktu, že World Climbing znovu přijal Rusko a Bělorusko na oficiální mezinárodní soutěže? Souhlasíte či nesouhlasíte?
2) Projednávalo tento akt vedení World Climbing předem také s ČHS?
3) Otevírá World Climbing dveře pro účast Rusů a Bělorusů na olympiádě 2028 v Los Angeles?
4) Jaké kroky budou následovat ze strany ČHS směrem k ruskému a běloruskému horolezeckému svazu?
5) Jak se morálně srovnává členská základna ČHS s tím, že okupační armáda, která zabila mnoho ukrajinských horolezců, může oficiálně závodit nejen s Ukrajinci, ale i dalšími sportovci?
Odpovědi svých předsedů přislíbila za JAMES Eva Procházková a za ČHS Michaela Košatková.
Dobrá práce Kubo. Jako člen ČHS se s tím morálně srovnávám takto:
1) Pokud ČHS tuto prasárnu IFSC důrazně neodsoudí a nebude se od toho jasně distancovat, tak ukončím členství.
2) Požádal jsem https://www.worldclimbingseries.cz o vrácení peněz za vstupenku/permanentku na červnové závody na Štvanici a na Brno 2027 jim taky házím bobek.
No a kde je jako problem ? Ukrajinci taky zabili x ruskych horolezcu a oni jako muzou ? Americani zabili v tech asi 15 valkach od 2 svetove asi tak kolik lezcu co ? A oni taky muziu a Russti atleti ne ? Sport ma byt otevren vsem.. jestli tady chce nekdo vystoupit ze svazu protoze on vyda naky stanovisko tak prosim ale je to pekna blbost.. asi jako byt spruzenej nebo dokonce nasranej protoze se ve svete nekde neco stalo/deje.. zachovejte klid a cistou mysl od techto poziracu pozornosti !
Čéče, není mi známo, že by byť jeden jediný sportovec, kterému bylo bráněno v účasti na mezinárodních soutěžích byl zločinec či dokonce vrah, ale pro jejich národnost! A to nikoliv proto, že by si ji sami zvoli ale proto, že se v dané zemi narodili. Tak prosím bez té přehnané emoční argumentace.
Jedna otázka - Můžeš startovat na svěťáku, když budeš občanem třeba Somálska nebo Madagaskaru? Od pověď je - nemůžeš, protože dané země nemají lezecký spolek, který je členem IFSC, resp. nesplňuje požadavky či nějaký kodex. Vůbec tudíž neplatí, že je právem jednotlivce se účastnit soutěží IFSC.
Ovšem zde bylo bráněno obyvatelům členských zemí IFSC na základě národnostní diskriminace. Závodníků jiných zemí, také porušující mezinárodní právo, se žádné zákazy netýkaly.
Ovšem ti, na rozdíl od Ruských sportovců, nesplňují podmínku členství v IFSC/Worldclimbing (či jak se to dnes jmenuje).
Ti si nejprve musí založit horo-lezckou asociaci a stát se členy IFSC. V tom jim IFSC ani olympijský výbor nebrání.
Gabčík s Kubišem, vrazi a teroristi podobně jak Bandera. Takže jsme fašisti a je třeba aby tu rusák udělal pořádek..
Na zasranýho ruskýho anonyma se vykašli, nemá smysl reagovat, jen ho poslat do hajzlu.
Gabčík s Kubišem dělali etnické čistky na civilním obyvatelstvu, páchali zvěrstva typu vyřezávání plodů ženám z těla, děti přibíjeli na vrata nebo je snad ostnatým drátem přivazovali ke stromům?!
Mimo odstranění skopčáka tim zůsobili mučení a smrt stovek lidí když seš tak chytrej.
(Pro vegerariány zase ironie, ty stovky lidí nemá na svědomí atentát ale skopčáci)
Ve stejné době měli Ukrajinští Banderovci sobě rovné, kromě Německých nacistů, snad už jen u Chorvatských Ustašovců. To byli také krutí hrdlořezové vyvražďující civilní obyvatelstvo ostatních etnik po staletí žijících na daném území.
A daleko nad nimi byl Sovětský svaz vedený Leninem a pak Stalinem. Ti vyvražďovali celé národy, etnické skupiny a sociální třídy. Zřejmě zatím nikdo v dějinách nedokázal zabít tak velkou část vlastních obyvatel. Na počet je snad předčili komunističtí Číňané pod vedením Mao Ce Tunga a na nepřátele možná Tamerlán.
Kreténe, Gabčík s Kubišem byli vojáci, vycvičení paragáni s rozkazem zabít německého kriploidního vojáčka, který měl velké zásluhy o holokaust, ty debile zasranej.
Jevhen Dikij - bývalý veliteľ roty neonacistického práporu Aidar:
„Ozbrojené sily Maďarska a Slovenska sú dokopy oveľa slabšie ako ktorýkoľvek z našich zborov. Prepáčte, ale buď zapnete to, čo ste vypli, alebo jednoducho pôjdeme dnu, vezmeme si tieto objekty pod vlastnú ochranu a znova si ich zapneme... Bolo by zaujímavé sledovať, ako by reagovali, keby sme sa s nimi takto rozprávali.“
Podľa Dikija by Ukrajina mala vojenské kapacity a silu na inváziu do Maďarska a na Slovensko a teraz je čas, aby Ukrajina ukázala svoju vojenskú silu nielen na okupovaných územiach a na fronte, ale kdekoľvek, kde sa pracuje proti záujmom Kyjeva.
„Fyzicky sme plne schopní s nimi hovoriť týmto jazykom. Myslím si, že je čas odkloniť sa od paradigmy, že naša projekcia moci je obmedzená na okupované územia a pohraničné oblasti Ruska. Verím, že môžeme premietať svoju moc všade tam, kde sa proti nám snažia použiť násilné metódy.“
A co tím chceš vyjádřit? Jako že UKR jsou neonacisti a chtějí dobýt Slovensko? Tak si to přečti ještě jednou. Zaprvé říká, že by hull zajímavé sledovat, jak by se nepřátelské státy tvářily, ldyby s nimi Ukrajina jednala takhle. Zadruhé konstatuje, že UKR je silnější než spousta zemí - což je pravda a nedávné cvičení NATO to ukázalo. A za třetí říká, že by se jeho země neměla bát vystupovat i z pozice síly, což je u vojáka a nějakého bývalého velitele či co asi docela ocekavatelne a třeba na Slovensku to po pár borovičkách řekne každý druhý... nějaké komenty o "nacistickem" pluku nechám stranou. I kdyby se celá rota vyfotila s hakekrajcem, tak jsou to pořád jedinci a takoví byli i v AČR, US, v UK zase řezali uši atd - jedinci, ne institucionalizovana šikana a komisaři, vybírají výpalné, aby tě neposlali na zteč..
Neonacisti jedinci? Ten banderovský pozdrav Sláva Ukrajině... byl pozdrav původně jen v jejich batalionech a dnes to přijala celá ukrajinská armáda... Podívej se někdy, kolik vysokých důstojníků a generálů dnešní ukrajinské armády je z tvrdeho jádra Azovu atd.
No to je ovšem bizár! Díky, pustil jsem si hned tři kousky, byl jsem z toho úplně paf. Sice mi teď budou pár týdnů na YT skákat do nabídky samí veselí xaverové a podivné podcasty, ale za tuhle exkurzi do paralelní polis to asi stojí.
Přemýšlej sokolíku a domýšlej do důsledku.
Až banderovci dostanou na piču definitivně tak se obrátí proti svým podporovatelům za to, že je málo podporovali. Budou prchat ze země kde jim už nic nepatří a svůj vztek si vylijou na nebohých mamáncích kolektivního západu. Popíračům Banderových zásluh předvedou co neuměli ani jejich pradědové. Už tak tu těch dárečků máme něúrekom, například loni Ňuchač Žebračenko pustil všechny znacifikované brance stáří 19-21let na západ. Bude veselo, těšte se tupelos.
To je podobně jako v ČR je espéďáků, těch by bez Rajchla a Majorový bylo taky asi 2,5%. A to mluvíme o voličích.
Těch opravdových (ne prospěchářů) bude nejvýš několik set.
jenže espéďáci na rozdíl od ukrajinských banderovců nemají samopaly, granáty, či řízené rakety a nemají na svědomí vraždy ani civilistů, ani policistů, ani novinářů...
Můžeš uvést alespoň jeden případ, kdy Banderovci zavraždili nějakého novináře?
Předpokládám, že nejčastější zbraň Banderovců bude karabina Mosin Nagant, možná občas nějaké Mausery 98.
Samopaly byly tehdy vzácné i v regulérní armádě. Proto je partyzáni měli vyjámečně.
Normálně jsem se zeptal, jaké mají stanovisko k postupu World Climbing, protože jsou jeho členové. Stačilo říci: souhlasíme s tím nebo nesouhlasíme s tím a dodat pár slov jako důvody. Výkonný výbor ČHS čeká, až je bude Honza Bloudek informovat, a neví, kdy se sejdou. V Jamesu to prý bude vědět jen Anton Pacek.
World Climbing pouze následuje stav, kterým se řídí MOV na svých soutěžích, tedy:
1. Umožnit účast sportovců a funkcionářů týmů s ruskými a běloruskými pasy na mezinárodních soutěžích v souladu s platnou politikou neutrálních sportovců.
2. Do odvolání nepovolit pořádání mezinárodních akcí v Rusku a Bělorusku.
Takže stejně jako to bylo teď na olympiádě v Itálii, tedy bez státních symbolů v jakékoliv formě či podobě.
Nevím, proč se tu najednou všichni pletou do politiky. Člověk jako člověk, víte o nich houbelec, jak smýšlejí. Ať závodí. Ale pokud bude u nich jakýkoli politický projev, prostě diskvalifikace a je to. Tohle je záležitostí pořadatelů. A pro onu válku klidně vypustit ony hymny, pokud je tam chtějí hrát.Buďme konečně normální a každý své city může projevovat jinde.
a užiteční idioti ze svobodných civilizovaných zemí si jdou za svým snem a legitimizují ty země lidožroutů a diktátorů vysílající své gladiátory. prostě selanka, vítr čechrá vlasy a krajinou zvoní dětskej smích.
No přesně, jak řikal gusta husák v moskvě na okupačním jednání o invazi vojsk a unosu vladních činitelů z čssr - "sudruhové, toto je prede vsetkom viec politiky, my sme politikové a proto je treba hľadať politické riešenie teto otázky."
Takže co bychom se do toho michali, když jde i politiku, ze jo.
Kdes byl, když Ukrajina osm let vraždila své občany? Co ty na otevřené oslavování fašismu na Ukrajině? Proč pouštět Ukrajince na soutěže, když jejich stát popírá genocidu Poláků, když banderovci, kteří páchali zvěrstva i v Československu, jsou na Ukrajině za hrdiny?
Přijde ti normální, že by v Německu šli hlavním městem pochody na oslavu založení SS?? Přijde ti normální, že by se v Německu pojmenovávaly ulice po esesácích? - Na Ukrajině se tohle děje...
Přijde ti normální postavit pomník jednotce, která má na svědomí největší vraždu židů během jednoho dne druhé za světové války? Přijde ti normální pojmenovat armádní jednotku po praporu, který má na svědomí pogrom ve Lvově? - Na Ukrajině se tohle děje...
Přijde ti normální aby neonacista-vrah novináře, dělal kariéru v ozbrojených silách - Na Ukrajině se tohle děje...
Největší vraždění Židů v jednom dni proběhlo v lomu Babí Jar. Pomníky jsou postaveny obětem. Na svědomí to mají německé jednotky.
Pogromy ve Lvově mají opět na svědomí německé jednotky.
Na pogromech se podíleli i milice (ukrajinské) v roli pomocných jednotek.
Je to podobné, kdy po v ČR proti partyzánům a parašutistům bojovali a pátrali po nich čeští četníci.
Asi proto Paskov tvrdí, že ČR je druhá nejfašističtější země na světě.
Doporučuju si o Ukrajině něco přečíst. Před válkou to tam bylo hodně divoké. Například Lvov byl "osvobozen" asi 5x.
Taky doporučuju přečíst něco o Banderovi, ten byl skoro celou válku v německém zajetí. To většinou na stránkách Sputniku zamlčují.
Ano, největší jednorázový pogrom proběhl v kyjevském Babim Jaru. A ne, nevraždili tam Němci ... jen Němci. Vraždili tam Němci a ukrajinští kolaboranti z tzv. kyjevské a bukovinské sotni. A právě ti druzí už mají na Ukrajině svůj památník (nikde jsem nepsal, že přímo v Babim Jaru - ten stojí už od r. 1995 v Červovcích; přesto zkus zapátrat a i ty najdeš, že tu už stojí i pomníky věnované jiným ukrajinským antisemitům...)
Co se týče Lvova, tam jsi úplně vedle - tam vraždili prakticky jen Ukrajinci v čele s Batalionem Nachtigal (německá jednotka Abwehru složená jen z Ukrajinců). A třeba právě tohle jméno se už dávno objevilo i v dnešní ukrajinské armádě (též 14. OPBpAK; byli i součástí ukrajinských okupačních sil v ruské Kurské oblasti v srpnu 2024).
To že to dnes na Ukrajině popírají, neřeš. Tam popírají i zničení Nord Streamu, raketu zabíjející v Polsku atd. Co se týče historie, bývalý šéf tamějšího ústavu paměti Vjatrovič byl nejen přistižen při ničení historických dokumentů, které označil za "protiukrajinské" (dokazující kolaboraci s nacisty apod.), tomu byl za jeho názory dokonce zakázán vstup do EU!
V Rusku proběhl pokus o rehabilitaci Vlasova, ale byl smeten ze stolu - zatímco na Ukrajině se po nacistech (a to doslova) pojmenovávají ulice, školy atd., esesáci mají státní pohřby s čestnou stráží z prezidentské gardy a opakuji: vrazi z Babiho Jaru mají svůj vlastní POMNÍK!
Tak zrovna Vlasov nebyl žádný fašista. To je trochu tragická postava, která byla vláčena okolnostmi.
Že Vlasov není v Rusko rehabilitován vůbec neznamená, že Rusko není fašistické. Naopak mnoho rysů této ideologie výborně naplňuje.
A ve vraždách, věznění a týrání SSSR a Rusko naprosto dominuje světovým dějinám.
Oproti vraždám, které způsobilo SSSR a nyní Rusko jsou Banderovci naprostí žabaři.
Vlasov byl normální rudej komouš. Jako jediný nejvyšší důstojník přežil všechny tři Stalinovy čistky v Rudé armádě těsně před 2. světovou válkou. Ke svým vojákům byl stejně brutální, jako jeho nástupci Žukov a Koněv. Ubránil Moskvu. Pak dostal nesmyslný rozkaz bránit do posledního muže Volchovský kotel a v něm padlo plusmínus půl milionu rudoarmějců. Vlasov byl zajat a do 1944 vězněn. Tam mu asi došlo, co je Stalin za grázla, a 14. listopadu 1944 na Pražském hradě vyhlašuje Komitét pro osvobození národů Ruska a zřizuje Ruskou osvobozeneckou armádu. Ví, že Němci brzy prohrají, a doufá, že 3. světovou válku vybojuje proti Stalinovi. Vybojuje ovšem jen osvobození Prahy a pak je ve Lnářích zajat Rusáky, odvezen do Moskvy, mučen a popraven. Třetí světová válka se odehraje bezu něho i bez ROA, protože se změní na Studenou válku.
Musím ti doporučit si nastudovat kdo byl Vlasov před válkou. Za jakých okolností byl zajatý. Jak vypadalo jeho zajetí. Jakou měl budoucnost v případě propuštění nebo osvobození koncentráku.
Ono je dost zkreslující na to koukat optikou dnešního člověka, natož pokud veškerou znalost dějepisu načerpal na Sputniku.
Provalečná propaganda je velmi selektivní, zdůrazňuje a dokola omílá jen to, co se jí hodí do krámu, ale co si vzpomínám, tak i mainstreamem proskočily zprávy o vraždách novinářů na Ukrajině. V tom má dotyčný pravdu.
Vybavují si, jak jeden z posledních byl novinař původem z USA, který nejel na vlně provalečné propagandy, což vedlo k jeho uvěznění, kde nakonec zemřel.
Banderovci žádná zvěrstva v ČSR nepáchali. I když na vojně v osmdesátkách jsme o tom povinně zpívali písničku...
Naopak je zvláště slovenské obyvatelstvo vítalo a Čechami prošli nenápadně jen nemnozí. Navíc termín "banderovci" vymyslela rudá ruská svoloč až dávno po válce a jejich propaganda nesmyslně postavila do čela Štěpána Banderu z jediného důvodu - protože jeho jméno ve slovanských jazycích připomíná "bandu" čili partu zločinců.
Které? Ví se o jedné slovenské obci, kde došlo k tragickému nedorozumění a hodně se tam střílelo. Bohužel to bylo především kvůli tomu, že nezkušený pluk tehdy vznikajícího Sboru národní bezpečnosti se rozhodl nesmyslně bojovat proti zkušeným a zároveň zoufalým vojákům UPA.
Zbytek byly drobné incidenty, které se bohužel stávají na konci každé války.
Mimochodem ti "Tvoji" banderovci byli normální řadoví vojáci normální Ukrajinské povstalecké armády.
A jaký má Žiška vztah k válce na Ukrajině?
Já bych řekl, že naprosto žádný. Na rozdíl od Banderovců, k jejichž odkazu se současný Ukrajinský režim hlásí. Ať už budováním památníků Stěpanu Banderovi, Šucheviči, Melnikovi, pojmenováním ulic po nich a nebo pochdňovými průvody s nacistickými symboly na oslavu jejich narozenin.
Dlužno dodat, že filozofií a krvavou praxí těchto Banderovců byly morbidní etnické čistky zejména na bezbranných civilistech. V podobě krutých vražd včetně malých dětí, starců a těhotných žen. A to nikoliv v drsném středověku, ale v první polovině dvacátého století.
Partyzánská brigáda Jana Žižky nepraktikovala na území, kde působila etnické čistky v podobě pogromů, tak jako jejich vrstevníci z řad Banderovců, o kterých zde byla řeč.
Pokud jde o jejich název, tak ten se odvolával na Žižkovy vojevůdcovské schopnosti, které projevil v době, kdy stál v čele Husitského hnutí a nikoli na období před tím.
Každá armáda dělá zvěrstva. Ostatně proto jsou vojáci vyjmutí z normální lidské společnosti, práva a morálky (především mohou beztrestně vraždit). Jak to budou strašná zvěrstva, obvykle záleží jednak na společnosti, která ji vytvořila (proto byla Rudá armáda navazující na mongolské tradice tak brutální), a v jaké situaci se ocitne (UPA vraždila ve velkém, protože z jedné strany vraždili Ukrajince sovětští židobolševici, z druhé strany polští nacionalisté a pak ještě němečtí nacisté).
Mimochodem Bandera nikdy nebyl ve špičce velení UPA, proto je označení "banderovci" nesmyslné. Samotné armádě veleli Klym Savur 1942–1943, Taras Čuprynka 1943–1950, Lemiš 1950–1954 a nad nimi bylo ještě politické vedení.
Prosím pěkně kdo je Kuba turek? To každý z příjmením turek je před určen k tomu být debil?
Ja si pamatuji Shrafutinova a Rustama ,a chci jim podobné zpět na závodech ,i ruské holky jsem miloval ..chceme Rusko zpět
Oni moderní Progresivní ubožáci už se nemaj čeho chytit tak brousí do dávné historie a zaslepeni nejsou schopni pro svou nenávist pochopit dnešek ve světě i u nás....
Zrovna do r 89 placený udavač Kuba Turek tu mluví o rudé svoloči???
Jinak jeho popírání pojmu banderovec znamená, že není jen děvka "kam vítr tam plášť", ale že je i debil: BANDEROVEC je zcela oficiální název pro jedno z křídel rozštěpeného OUN(b) - ti druzí jsou zase melnikovci po vůdci Melnikovovi
A v ČSR vraždili banderovci např. v Novej Sedlici, Kolbasove atd.
Tak zrovna Nová Sedlica a ve vedlejším údolí Kolbasov byl zřejmě dílem místních lidí a zároveň nějakých paramiliárních zbytků, kteří si vyřizovali buď minulé účty nebo šlo čistě o majetek. Účast UPA je komoušská legenda. Viz třeba tady detailní popis: tinyurl.com/novasedlica
ano, vím, že je tu "historik", který to zpochybnil - vždycky se objeví někdo, kdo se chce podobným způsobem zviditelnit, jsou i "historici", kteří zpochybňují koncentráky!
Tak tady jsou tedy další obce, kde se banderovci předvedli: Vydraň, Príkra u Svidníka ...
Nejde o jednoho historika, ale neexistují fakta, která by naznačovala, že pod Kremencem vraždili právě lidé z UPA. Faktem je pouze to, že vražděni byli v první řadě komunisti, kteří měli na svědomí vyhlazování ukrajinského národa ve 30. a 40. letech 20. století.
Banderovci mají jen Poláků na svědomí 100 tisíc... Byli programově antisemičtí... A když zabili komunistického funkcionáře, vyvraždili vždy i celou jeho rodinu včetně malých dětí...
Asi by ses na to díval jinak, kdybys věděl, že Poláci ve stejnou dobu vyvraždili ještě o dost víc Ukrajinců, Rusínů, Bolků, Lemků a Čechů. A tohle šílenství občanské války spustili hlavně židobolševici vyslaní z Ruska.
Mimochodem zahynulo kvůli válečným konfliktům mezi roky 1901 a 2000 celkem 17 055 000 Ukrajinců.
Občanská válka 1918–1920: 2 500 000 obětí
Sedm armád se chaoticky pohybovalo po celém území Ukrajiny a bojovaly proti sobě navzájem, nehleděly na civilní oběti ani vlastní ztráty. Anarchie dosáhla takové intenzity, jako nikde jinde v Evropě a dokonce ani v sousedním Rusku.
Období banditismu 1921–1925: 50 000 obětí
Poláci, Rusové, Ukrajinci, Židé, bolševici, menševici i bělogvardějci se navzájem zabíjeli a bojovali o moc dům od domu a vesnici od vesnice. Hlavními silami byli Zelení (ukrajinští nacionalisté), Rudí (komunističtí bolševici naklonění Sovětům) a Židé (velká část obyvatelstva byla židovské národnosti).
Kolektivizace, hladomor a kanibalismus 1929–1933: 5 200 000 obětí
Stalin vyhlásil program "likvidace kulaků jako třídy" a uskutečnil to tak, že uměle způsobil hladomor, který zhusta vedl ke kanibalismu a to dokonce i v rodinách. Předcházel tomu hladomor 1921-1923 v době banditismu a následoval ho hladomor 1946-1947, kdy Stalin vyvezl z Ukrajiny obilí do satelitních zemí, které chtěl odradit od Marshallova plánu, včetně Československa.
Stalinský sovětský teror 1923–1953: 1 670 000 obětí
Tři sta tisíc Ukrajinců bylo z moci úřední popraveno, milion jich zemřelo ve vězení (kam jich bylo odvlečeno pět milionů) a dvě stě tisíc zahynulo během přesunů (dva miliony byly vypovězeny). Kromě Stalina měl největší vinu na hladomoru Nikita Chruščov, dosazený šéf Ukrajinské sovětské republiky a pozdější nástupce Stalina v čele Sovětského svazu.
Názor na tebe jsem už napsal - tyhle tvoje hausnumera už víc komentovat nebudu.
Snad jen ten první odstavec: na Volyni to nezačalo ve stejnou chvíli, první rozkaz k vraždění padl na ukrajinské straně. A poměr je 1oo tisíc mrtvých Poláků x 3o tisíc Ukrajinců. Aniž bych obhajoval vraždění civilistů Armijou Krajowou. Tyhle dva národy si nemají moc co vyčítat
Ten zbytek je taky vycucaný z prstu, ale těžko debatovat s "Turkem"
Stalin Volyň (většina území v té době patřila Polsku) ukradl v roce 1939, kdy se bratříčkoval s nacisty a ti mu jí smlouvou Molotov-Ribbentrop nechali. Stala se tak součástí SSSR.
Během války Německo vytlačilo SSSR a Volyň byla Německá.
Na konci války si Stalin vytýčil hranice SSSR a sféru vlivu SSSR a Volyň opět musela do Sojuzu. Poláci a Češi byli vysídleni.
Obyvatelstvo rozhodně nestálo o připojení do SSSR. Volyň byla násilně připojená.
Ano, píšeš že "Poláci ve stejnou dobu vyvraždili ještě o dost víc Ukrajinců, Rusínů, Bolků, Lemků a Čechů".
Opakuji - Ukrajinští kolaboranti (banderovci KOLABOROVALI s nacisty) povraždili 100.000 Poláků a Poláci v odpověď mají na svědomí 30.000 Ukrajinců (a to jsou oficiální čísla).
Mimochodem dnešní Ukrajina POPÍRÁ existenci nějakých Rusínů a jiných slovanských menšin!
Poláci mají Ukrajinu a Ukrajince tak rádi, že právě v Sejmu projednávají zákon, že propagace Bandery a všeho, co souvisí s banderovským nacionalismem bude kvalifikováno jako trestný čin!
Nemluvě o tom, že už dávno má zákaz vstupu do Polska/EU mnoho ukrajinských "politiků", např. ex šéf ústavu paměti Vjatrovyč
Protože se něco na Ukrajině stalo před sto lety, tak Ukrajina nemá právo existovat.
Pokud se ještě šílenější události staly v Rusku, tak budeme Rusko podporovat. Schválně si naštuduj kolik Ukrajinců, ale i jiných národností zavraždili rusové za posledních 100 let.
Kdo řekl, že by nějaká země neměla existovat? Řeč jde o tom, že by neměla existovat nacistická ideologie. A když je tahle myšlenka prosazovaná vůči Německu, měla by být prosazovaná i vůči Ukrajině, Estonsku a Lotyšsku v Pobaltí, Chorvatsku, či Rumunsku na Balkáně...
Banderovci mají jen Poláků na svědomí 100 tisíc... Byli programově antisemičtí... A když zabili komunistického funkcionáře, vyvraždili vždy i celou jeho rodinu včetně malých dětí...
To je na diskusi, jestli horší je architekt nebo stavební dělník.
Diktatury si vždy dokáží sehnat různé sadisty, kteří pak provádí ty nejhorší činy. A není to národem, u každého se nějaké procento pokažených lidí najde.
I u nás máme naše Grebeníčky, Franty Fišery, Smolíky..
I v Rusku je mají.
Často lidé bez vzdělání, bez úspěchu, nejednou s kriminální minulostí.
Hele nelži! Napsal jsem v souvislosti s jednou tragickou událostí na Východním Slovensku, v době, než nám Rusáci ukradli Zakarpatskou Ukrajinu, tohle: "Faktem je pouze to, že vražděni byli v první řadě komunisti, kteří měli na svědomí vyhlazování ukrajinského národa ve 30. a 40. letech 20. století."
Není to úplně pravda a v ČR jsou řádící skupiny benderovců a werewolfů spise komunistická propaganda nebo spíš tzv. Mandelův efekt. Asi málokdo může popírat, co se dělo na Ukrajině (resp. v tehdejší SSSR), ale to se můžeme podívat i do Loryšska, Estonska a poválečný 'divoký odsun' v ČSR, kdy se Němci stříleli na potkání a pořádaly se na ně hony (Ústí). A pokud chceš říct, že rusko má právo vtrhnout v roce 2022 do cizí země a masakrovat civilní obyvatele protože 1941 Bandera, tak zajdi za chocholouškem. Navíc státníci, kteří mají teroristické pozadí jsou celkem běžní- podivej se do Izraele (odboj proti Britum) nebo EU (RAF).
lžitát turčína:
Re: Rusáci zpět na závodech
Tak zrovna Nová Sedlica a ve vedlejším údolí Kolbasov byl zřejmě dílem místních lidí a zároveň nějakých paramiliárních zbytků, kteří si vyřizovali buď minulé účty nebo šlo čistě o majetek. Účast UPA je komoušská legenda. Viz třeba tady detailní popis: tinyurl.com/novasedlica
Kuba Turek 02:32:02 27.02.2026
odkazovaný link: www.rusyn.sk
uvádí kromě jiného:
....O zmene situácie sa dozvedáme zo Správy za dobu 22. novembra - 22. decembra 1945 vo veci: Banderovci na Slovensku, kedy prvý uvedený dátum rabovali údajní banderovci v Novej Sedlici O deň neskôr prepadli asi o 3 km juhozápadne susediacu obec Zboj. /12 V susednej obci Nová Sedlica mali zastreliť člena komunistickej strany Slovenska KSS Ivana Šiškana a pri ňom nechali výrazný nápis. Ešte v rovnaký deň vzali predsedovi KSS Mikulášovi Kirešovi zoznam členov KSS a tiež ho zastrelili, zanechajúc podobný odkaz ako pri Šiškanovi.
Dňa 24. novembra 1945 vyrabovali Davida Gelba – židovského pôvodu, a uniesli ho. /13 V dňoch 4. a 5. decembra rabovali banderovci opäť v Novej Sedlici, resp. Zboji. /14
Na 6. decembra 1945 si banderovci pripravili väčšiu akciu, pričom na saniach prišli do obce Ulič. Zaujali palebné postavenie, 50 osôb prišlo do domu Viktora Vinera, ktorý im mal pod vyhrážkami ukázať domy Židov a komunistov. Následne vošli k Alexandrovi Steinovi, kde sa nachádzala aj jeho manželka Ružena, jej sestra Lenka Schonbergerová a Ester Hlöhrová. Všetky tieto 4 osoby židovského pôvodu postrieľali a byt vyrabovali. /15
„Ozbrojení muži im kázali poumývať sa, vyobliekať sa, pomodliť a A. Stein si musel sadnúť na diván […] A. Steinovi údajne rozbili o tvár portrét Stalina (bol zavesený na stene) a ten mu nechali na prsiach.“ /16 Okolo polnoci na 7. decembra 1945 vošla časť tejto skupiny banderovcov do asi 6 kilometrov vzdialenej obce Kolbasov, kde sa odohrala najväčšia tragédia. Vošli do domu Žida Samuela Poláka, kde sa nachádzali ďalšie osoby židovského pôvodu – Ester Jakubčanová, jej sestra Šárika Jakubčanová, Gizela Grünbergerová, Jozef Polák, Mendel Polák, Saša Bergerová, Šalamún Roth, Ján Lachter, 17-ročná Etelka neznámeho priezviska a Helena Jakubovičová.
Všetkých mali týrať, no posledná menovaná bola skrytá v perinách, teda sa vyhla, na rozdiel od ostatných menovaných, masovej vražde. /17 Dôvodom týchto vrážd mal byť podľa náčelníka štábu 4. oblasti a zároveň autora správy pplk. gšt. /18 Elemíra Polka program Banderovcov: „[…] vyničiť všetkých židov a komunistov“. /19
dále v článku píší:
....V tomto smere boli vykonané i ďalšie protiopatrenia, no v noci z 21. na 22. decembra 1945 došlo znovu k vyrabovaniu Novej Sedlice./23 Všetky uvedené dokumenty poukazujú na „prácu“ banderovcov, ktorí mali vraždiť Židov a komunistov na východnom Slovensku. Podľa niektorých poľských a ukrajinských historikov to tak nemuselo byť. Osoby „v uniformách ruských, maďarských, poľských a nemeckých SS-oddielov… hovorili nárečím ukrajinským, poľským a tiež českým, z čoho sa dá usúdiť, že išlo o sudetských Nemcov“, /24 nemožno jednoznačne identifkovať ako banderovcov. /25
Historik Lev Šankovský tvrdí, „že na jeseň roku 1945 bol v okrese Snina organizovaný špeciálny oddiel na spôsob agentúrno-provokačnej jednotky NKVD /26 “. Malo ísť o pseudobanderovský oddiel a pod názvom UPA uskutočňoval prepady civilného obyvateľstva na Slovensku, pričom prítomnosť príslušníkov NKVD je v tomto čase a miestach potvrdená. Podľa poľského historika Grzegorza Motyku by vraždy v Uliči a Kolbasove mohol mať na svedomí aj oddiel vnútornej Služby bezpečnosti, ktorý nebol „kontrolovaný“ veliteľstvom UPA. Nemožno tiež vylúčiť, že to bola poľsko-slovenská kriminálna banda. /27
Kdo je asi historik Lev Šankovský?
dle webu:
www.encyclopediaofukraine.com/
měl velmi barvitý život:
Shankovsky, Lev Šankovs'kyj], b 9 September 1903 in Duliby, Stryi county, Galicia, d 25 April 1995 in Philadelphia, Pennsylvania. Military historian; member of the Shevchenko Scientific Society. After completing studies in Lviv and Warsaw he taught commerce in gymnasiums in Western Ukraine and Poland. A veteran of the Ukrainian Galician Army and the Army of the Ukrainian National Republic, he was a sergeant in the Ukrainian Insurgent Army (1942–5) and a founding member of the Ukrainian Supreme Liberation Council. As a postwar refugee and displaced person in Germany he taught at the Ukrainian Higher School of Economics in Munich (1946–9); he then moved to the United States of America, where he worked as a librarian and edited the English-language quarterly Prologue (1957–61) and the newspaper Ameryka (Philadelphia) (1968–76). Many of Shankovsky’s writings have dealt with the Ukrainian struggle for independence (1917–20), in particular the role of military formations in those efforts. He wrote Ukraïns'ka armiia v borot'bi za derzhavnist' (The Ukrainian Army in the Struggle for Statehood, 1958) and a monograph on the OUN expeditionary groups Pokhidni hrupy OUN (The OUN Expeditionary Groups, 1958) and contributed to Istoriia ukraïns'koho viis'ka (History of the Ukrainian Army, 1936; 2nd rev edn 1953), Entsyklopediia ukraïnoznavstva, and Encyclopedia of Ukraine.
[This article originally appeared in the Encyclopedia of Ukraine, vol. 4 (1993).]
Autentická dobová sdělení československých státních orgánů uvedené na rusyn.sk zpochybňuje dobový banderovec a možný přímý účastník.
Dále jsou v článku uvedeni historici polský Gregorz Motyka a slovenský Michal Šmigel. Dle data jimi vydaných knih jde o moderní vykladače starých dějin.
Nejlepší jsou v článku pod čarou přetištěné dobové zprávy československých státních orgánů o situaci na východě Slovenska.
Odkaz na článek na rusyn.sk zajímavý, však interpretace turčína+Fi na dobové téma banderovců zatížená moderní eurosnahou vyvinit a podpořit bander bratry v boji proti Rusku.
To je tu najednou žvanění a papouškování "odborníků", přičemž kolikpak z nich mohlo pamatovat rok 1945 až 47. A tak je to podobné ve všem. Proto také tahle republika vypadá jak vypadá. Samé žvanění jenou pro, jindy proti, zatím maximálně boudík pouze s vycěnými zuby. Ale pokud to takhle půjde dál??? Podle pravdy by sem měli přispívat jen a pouze pamětníci, co tyle časy sami zažili. Ale asi by pak stačily prsty jedné ruky....
Jeden pamětník se mě hned po zavedení Schengenu ptal v autobuse z Nové Sedlice do Ubly, jestli je Wetlina pořád vypálená od rusko-polských komunistů. A jedna pamětnice přímo v Nové Sedlici chtěla vědět, jestli je na Kremenaroš pořád ještě ten přístřešek nad studánkou, jak tam jako malá holka chodila s kamarádkami na výlet před válkou a prý tam tančily.
Wetlina po válce byla vypálená Rudou armádou a Bolkové i Lemkové byli odvezeni do německého Slezska. Jejich potomci žijí pod Sněžkou.
Přístřešek na Kremenci jsem viděl v zimě ještě někdy začátkem 80. let, ale 2007 po něm už nebylo ani vidu, zřejmě ani pramen už není funční.
Když někdo vyrábí atomovku a netají se s tim že jí hodí na Izrael, tak ho necháš?
Ad srovnávání s Ruskem - ona snad UA Rusku vyhrožovala že ho zničí, střílela na něj rakety, naběhla k nim a vyvraždila pár vesnic?
To přímo ne, ale Majdan a vše kolem (a potom) se Rusku moc nelíbilo, proto se to nejspíš rozhodli vyřešit po svým. Stejně jak to teď řeší B&D s Iránem. Jestli to vyřeší na x let dopředu nebo jen kopli do vosího hnízda, uvidíme. V případě Ukrajiny vidíme, že zatím nic moc.
Myslím, že Majdan řízený USA (viz onen slavný telefonát "fuck of EU" mezi Nulandovou a Pyatem o tom, kdo bude zastávat jaké pozice v nové vládě) nebyl ani tak argumentem, jako spíše spouštěčem dalších událostí na Ukrajině. Kdy následoval tzv. "Korsuňský masakr", který vyústil v nezákonnou anexi Krymu.
Stejně jako Ukrajinská tzv. "Antiteroristicka operace" (ATO), kterou rozpoutal nový státním převratem vzniklý režim proti svým obyvatelům, kteří se tomuto novému režimu odmítli podřídit. A z toho plynoucí občanská válka, která trvala až do r. 2022. Pak následná Ruská invaze na území Ukrajiny (kterou také neschvalují podobně jako výše zmíněné nezákonnosti řízené USA).
Na tom něco bude. Korsuňský masakr mi hodně připomíná počátek druhé světové války (přepadení vysílače v Gliwicích) nebo přepadení pošty v Doupově henleiovci. Hodně podobný rukopis.
V Korsuňském masakru sice není žádný ověřený mrtvý, ale Rusku to stačilo na vytvoření záminky pro zabrání části sousední země (takové ukrajinské Sudety).
A nakonec samozřejmě i k vytvoření nepokojů v regionu a pokus o zabrání celé země.
Jako v Sudetech a následně obsazení celého ČSR. A také šlo pouze o ochranu říšských občanů.
To by se člověk při líčení osudů Rusů na Donbase úplně rozbrečel.
Na YouTube najdeš dost starých videí (dávno před 2022), kde tisíce Ukrajinců na náměstích skandují "Moskaljaku na giljaku" - něco jako pověste všechny rusáky...
Takže paralela s Íránem sedí!
Ostatně roce 2019 Británie, resp. britská policie ve svodkách o pravicovém extremismu za obrazový symbol neonacistů prohlásila nejen hakenkrajc a znak ukrajinského dobrovolnického bataliónu Azovu, ale i ukrajinský státní znak vůbec - jo, TROJZUBEC z jejich vlajky!
Noooo.... ten trojzubec neboli Tryzub je symbolem nejstarší historie Kyjevské Rusi a tedy i dnešního Ruska. Je ze stejné doby a má stejný obsah, jako svatováclavské kopí u nás.
Podle Pověsti vremennych let to bylo takhle:
Pokřtít se nechala jako první podle ruské tradice kněžna Olga roku 955 během návštěvy Konstantinopole. Ve skutečnosti k tomu došlo spíše v Kyjevě. Východofranský král Oto I. nechal vysvětit mnicha trevírského kláštera svatého Maximina Adalberta (Adalbert Magdeburský) na biskupa Rusů a vyslal ho s několika kněžími do Kyjeva. Misie dorazila pozdě, neboť mezitím vystřídal Olgu na trůně její syn Svjatoslav, a toho se získat pro křesťanství nepodařilo. Kníže striktně odmítal přijmout křest, jeho sympatie patřily islámu, se kterým se seznámil během tažení do Volžského Bulharska.
Mimochodem: při návratu do Francké říše se vracel Adalbert Magdeburský přes českou Libici a při té příležitosti biřmoval malého Vojtěcha Adalberta, dnešního patrona Evropy a Čech.
Kníže Vladimír (samozřejmě to byl Rurikovec, čili Germán) přijal křest osobně i pro svoji zemi, aby si mohl vzít za ženu princeznu z Konstantinopole. Roku 988 se nechal v Kyjevě urychleně pokřtít a oženil se s Annou, která přijela na Rus v doprovodu početného řeckého duchovenstva. Poté přikázal pokřtít veškeré obyvatelstvo Kyjeva v Dněpru. Kdo se nechtěl nechat pokřtít, toho strkal do vody nazpátek právě trojzubcem.
Nesmíš číst jen ruskou propagandu.
Britská policie řešila to, že existuje riziko, že britští pravicoví radikálové se vyškolí u Azova, získájí zkušenosti v boji a pak se vrátí do Británie. A to je bezpečnostní riziko.
Na odkazu je článek o symbolech spojených s extremistickými hnutími z příručky britské policie pro boj s extremismem za rok 2019 - a ukrajinský státní znak je tu na roveň s hákovým křížem. To prostě okecat nelze:
https://www.bbc.com/news/blogs-trending-51174898
Na webu NaVylet.cz objevíte pestrou paletu turistických cílů a tipů na výlet napříč celou Českou republikou. Nechybí ani oblíbené lezecké oblasti jako Český ráj s pohádkovými skalními věžemi či dramatické Labské pískovce, které lákají dobrodruhy i horolezce z celé Evropy.