Aleno, dky moc za rozhovor, doufme, e byl pnosem jak pro tene, tak i pro tebe. Mnoho tst :)
Lezec.cz
 
Alena epelkov opovd
18:27:08 21.03.2006
J tak dkuji, peju Lezci hodn ten a pispvatel a tm, kdo se u t na oschl domc skly konec "blho teroru".
alena
Otzka pro Alenu epelkovou
Ahoj Aleno, jak je to prosm s tou kandidaturou pro ns, co se v tom moc nevyznme?
Standa
 
Alena epelkov opovd
18:23:38 21.03.2006
Mon vm uniklo, e valn hromada letos vbec nen volebn? (tedy s prominutm...)
alena
Otzka pro Alenu epelkovou
Aleno,
:-) Vidm, e na pedsedkyni ji v dalm obdob kandidovat nebude.
Nebude nsledovat Jirku a kandidovat na mstopedsedkyni? Viml jsem si v bulletinu, e u je pojistka proti nhlmu navren estnm lenem, take souasn jmenovn estnm lenem a zrove zvolen mstopedsedou u asi nehroz :-)
Konen trochu bulvru :-))) M smlu, j jsem u pi t kandidatue vloni avizovala, e kandiduju jen na pedsedkyni a o mn vznamn post nemm zjem :-)
To o estnou lenku, to je jin! Ale toho se asi nedoiju, jestli budu pod sedt jen u potae! Ale jinak nechpu tu pojistku - letos vc dbme o informovanost, tak kandidatury na estn leny vis aspo na webu, ale jinak me kdokoli ve vyhrazenm ase a se splnnm podmnek pijt s takovm nvrhem na i VH. Co se tk Jirky, tak ten byl nejprve navren estnm lenem (viz vroba pamtnho cepnu)a teprve pot se rozhodl kandidovat a pokud bude zvolen, jet chvli se mnou thnout bm dl.
alena
Otzka pro Alenu epelkovou
Ahoj,
zjm m problematika tkajc se udlen vjmek pro provozovn lezen v chrnnch oblastech. Je nyn znmo kterm oblastem budou tyto vjmky udleny a kterm ne?
David
 
Alena epelkov opovd
18:09:34 21.03.2006
Souasn aktuln stav pro veker oblasti lze najt na webu HS v rubrice "skaln oblasti", a datu uzvrky byl publikovn v Montan . 100. Jindra Prak se star o jeho doplovn, take na webu bude vdy nejerstvj informace a zmny bude svaz dodvat tak do Montany. Z posledn doby: v NPR eskosask vcarsko byla dost HS zamtnuta s tm, e horolezeckou innost upravuje nvtvn d parku. V eskm rji prv probhala jednn na SCHKO a ek se na vydn Rozhodnut, v eskm krasu tak, a letos kon "vjimka" v Jizerkch.
alena
Otzka pro Alenu epelkovou
Jak m nzor na individuln lenstv v HS ?
A navazujc dotaz: Pro se svaz sna potenciln leny odradit od vstupu ? (rozdln ve vstupnch poplatk a nvrh na zven lenskho pspvku pro individuln leny na dvojnsobek oproti oddlovm lenm)
retez
 
Alena epelkov opovd
17:58:57 21.03.2006
Moje odpov je na webu HS v rubrice "Frum". Pokud ti nebude stait, klidn se mi ozvi na mail.
alena
Otzka pro Alenu epelkovou
Ahoj Aleno, zdravm, t v horkm kesle. Gratuluji ke splnn dlouholetho dluhu - potrt reprezentant a mm dotaz:
V nplni prce komise alpinismu je hned jako prvn bod napsno:
======
Komise alpinismu
se zabv obecnm rozvojem horolezectv v irokm rozpt od masovho horolezectv po pikov vkony. Zajiuje informan servis pro leny, peuje o reprezentan drustvo a zajiuje vrcholov akce expedinho horolezectv a provd archivan-publicistickou innost.
=========
Jakm zpsobem se realizuj innosti, uveden ped p o reprezentan drustvo, ili to "od masovho horolezectv..."?
Ahoj Pete. e bych zaala tokem? Poj pracovat do komise alpinismu, zoufale potebuje pomoc pi shromaovn podklad a ty jsi skoro jako chodc encyklopedie . 2! Sna se komise, sna, ale nesth. Ale i tak - odpovd na konkrtn dotazy len (cesty, expedice), zvelebuje svazovou knihovnu a publikuje uiten informace na webu, sna se uspodat obas njakou akci otevenou pro vechny leny - mimochodem vyuvm pleitosti: nechce jet nkdo na tradin BMC sraz ve Walesu? Na vzvu dn reakce a je to koda...
alena
Otzka pro Alenu epelkovou
Dobr den pan Aleno,
jak je vlastn priorita smru HS, sportovn (vkonnostn, repre) anebo hory, alpinismus, metodika, kruhy a pod.
Bohuel musme kontatovat, e by HS ml podporovat zejmna sport, kde jsou jasn miteln vkony a tak bych byl rd kdyby jste mn zdvodnila pro za va "vldy" nepodporujete sportovn lezen, kter lo vrazn dol. Nen to tm, e jste horolezkyn?
Dky za odpov.
Jaroslav
 
Alena epelkov opovd
17:45:37 21.03.2006
Mte na mysli to, e jsem la do voleb jasn s tm, e chci "velet" svazu se sportovnm pojetm, zachovnm a podpory reprezentace, e jsem horolezkyn, kter vyrostla na psku a kdysi i zvodila, a e jsem dokzala prosadit nvrat sportovnch lezc do systmu podpory HS? A zrove e se budu snait finann prostedky rozdlovat pokud mono rovnomrn a pimen vem innostem ve svazu?
alena
Otzka pro Alenu epelkovou
M pocit, e se fungovn svazu od tvho nstupu posunulo tm smrem, kterm jsi chtla?
Climbzin
 
Alena epelkov opovd
17:37:53 21.03.2006
Ano, nkter m mysly se mi podailo realizovat, jin jdou velmi ztuha nebo vbec a k tomu se vdy v prav okamik vyroj njak problm, se kterm jsem vbec nepotala. A pedstavte si, e pracujete s tmem, kter vybral nkdo jin, a podvejte se do stanov, jak mte pravomoci...Podstatn je a mus bt pro m pocit, e jsem se neflkala.
alena
Otzka pro Alenu epelkovou
Ahoj Aleno, m za sebou jednn o povolen lezen v eskm rji. Urit nebylo jednoduch. Me nm ct jestli Ti v tom nkdo dal pomohl? Mm pedevm na mysli mstn horolezeck oddly.
Ahoj To! To je zrovna krsn pklad toho, pro podporovat ve svazu tradin oddly nebo dobe fungujc vrcholov komise. Bez jejich spoluprce si dobr vsledek vbec nedovedu pedstavit.
alena
Otzka pro Alenu epelkovou
Plnuje HS zven lenskch pspvk?
Climbzin
 
Alena epelkov opovd
17:27:09 21.03.2006
Ano, VV pedloil VH takov nvrh.
alena
Otzka pro Alenu epelkovou
Lid si dost asto stuj, e HS poskytuje adovm lenm mlo vhod. Mohla bys njak vhody lenstv zdraznit (myslm tm nco, kvli emu urit stoj za to do HS vstoupit)?
Climbzin
 
Alena epelkov opovd
17:26:30 21.03.2006
Nevm, kdo to jsou "lid", ani kolik jich je, jak asto si stuj a kde. Uvedu ale podle mho jednu podstatnou vc: v HS maj relnou monost situaci ovlivnit. Jsou leny zjmovho spolku a jeho stanovy to pln umouj. A pokud budu mluvit za sebe, tak jsem rda, e jsem lenkou spolku se stoletou tradic, kter mne podpoil v mch horolezeckch zatcch i pozdji v reprezentaci (a to nikoli penzi), m ve stanovch preambuli o zachovn naeho prodnho bohatstv i hjen a chrnn zjm svch len a e m urit pravidla. Mon te nkomu pipadm jak z minulho stolet, ale to taky jsem :-)))
alena
Otzka pro Alenu epelkovou
Co hroz oddlu, kter nem vlastnho metodika a neseene si nikoho, kdo mu podepe, e mu bude metodika dlat?
Climbzin
 
Alena epelkov opovd
17:15:37 21.03.2006
Nic. Co ti mm na to ci? Vylouen ze svazu? Hroz mu to, e pro jeho leny bude mon obtnj se dostvat k potebnm informacm, pokud o n budou stt.
alena
Otzka pro Alenu epelkovou
Bude znovu kandidovat na post pedsedy HS?
Climbzin
 
Alena epelkov opovd
17:11:11 21.03.2006
Kdy tak pedsedkyn :-) Ale ne, urit nebudu, kala jsem to u pi kandidatue a slovo dl enu.
alena
Otzka pro Alenu epelkovou
Existuje ze strany svazu njak finann podpora zvod, kter nejsou soust P?
Climbzin
 
Alena epelkov opovd
17:10:06 21.03.2006
Ano, existuje. Podvej se na web HS - pravidla pro podn zvod.
alena
Otzka pro Alenu epelkovou
Mysl, e jsou ti nejlep sportovn lezci tedy ti, u kterch je nejvt ance na reklamu dostaten podporovni svazem? (Kolik vlastn dostv od svazu teba takov Mrza nebo Adam Ondra?)
Climbzin
 
Alena epelkov opovd
17:06:06 21.03.2006
Na posledn otzku si dovolm ti neodpovdt, pipad mi to neslun, i kdy si myslm e nen co tajit. Tom je podporovn nkolik let a Adam si myslm podpory, pokud se tak d nazvat odmna za vstup roku 2005, asi zatm moc neuil...Podpora je pimen monostem svazu a chtnmu rozloen finannch prostedk.
alena
Otzka pro Alenu epelkovou
Byla bys pro to, aby vichni nov lenov HS museli projt jakmsi zkladnm kurzem?
Climbzin
 
Alena epelkov opovd
16:59:18 21.03.2006
Ne, to ne. Pokud chceme bt otevenou organizac, je to hloupost. "Muset" znamen spoustu administrativy a obchzen povinnosti. Ale chtla bych, aby si kad uvdomil, e je to v jeho vlastnm zjmu.
alena
Otzka pro Alenu epelkovou
M HS dostatek dobe vycviench metodik? M pehled jak je vlastn stav metodick zkladny kolik oddl m vlastnho instruktora, jak probhaj horokoly?
Climbzin
 
Alena epelkov opovd
16:53:58 21.03.2006
Vm, e to nyn ohledn metodiky a instruktor ve. Podnty na toto tma se ke mn samozejm dostaly. dn osobn zkuenosti s absolvovnm kurz ani ptomnost na nich nemm, vidla jsem Zobana v praxi a nkolikrt hovoila na toto tma s Joskou Uherkou a jednou - dlouze letos v lednu - s Duanem Stuchlkem. MK pedpokld, e tetina vykolench instruktor psob v oddlech. Sta to takto? Pokud ne, ptej se dl.
alena
Otzka pro Alenu epelkovou
Uvauje Svaz o tom, e by ve vt me shnl finann prostedky od sponzor (na reprezentaci apod.)? Myslm tm nejen od tradinch vrobc a obchodnk v oboru horolezectv.
Pete, "svazem" mysl koho? Pokud njakho manaera, kter by se tm systematicky zabval, tak takovho nem. Pedsedov komis si sponzory shnj, nkterm se to vede, nkterm ne, ale jak k, vtinou to jsou firmy takkajc z oboru. Myslm, e je hrozn tk pro lezen nkoho najt mimo tento okruh, a pokud se to nkomu poda, tak na konkrtn akci a pro sebe. Urit monost je zamit se na zskn dotac z grant, ale kdo takovou dost nkdy podval, v, jak nron na kvalitu zpracovn to je.
alena
Otzka pro Alenu epelkovou
M pojitn na lebn vlohy v zahrani pes svaz, nebo jsi radji volila Alpenverein anebo dokonce jin zpsob pojitn (a pro)?
Climbzin
 
Alena epelkov opovd
16:36:23 21.03.2006
Mm jen pojistku HS a to tu levnj :-)))
alena
Otzka pro Alenu epelkovou
M jet njak velk cle v horolezeck innosti nebo se u chce lezen vnovat pouze jako pedsedkyn svazu?
Climbzin
 
Alena epelkov opovd
16:35:34 21.03.2006
To je prv ten problm, e to nejde skloubit, pokud bych nebyla v invalidnm dchodu :-) Upmn eeno kvli t funkci lo lezen hodn stranou a j bych to chtla pt rok napravit. Tm se na to, ten aktivn vk se eredn zkracuje...
alena
Otzka pro Alenu epelkovou
Co t v souasn dob na lezen nejvce bav?
Climbzin
 
Alena epelkov opovd
16:31:37 21.03.2006
To je jednoduch - prost lezen!!!
alena
Otzka pro Alenu epelkovou
Jak zvld zkoordinovat rodinu, domcnost, trnink, lezen, vjezdy do zahrani?
Climbzin
 
Alena epelkov opovd
16:31:00 21.03.2006
Blb.
alena
Otzka pro Alenu epelkovou
Asi divn dotaz, ale je do asopisu, take: nejvy dosaen hora, nejt잚 pelezen cesta, nejoblbenj lezeck oblast, njak (horo)lezeck vzor?
Climbzin
 
Alena epelkov opovd
16:30:17 21.03.2006
Nejvy - Pik komunizma 7495m. Nejt잚 - v souasnosti kad, kterou si jdu po letech pelzt s tm, e to bylo lehk :-)Oblast: obecn tam, kde je mlo lid a existuje dobrodrustv. Jinak doma Jizerky, v Evrop Dolomity, Anglie a Wales, z vysokch hor mi uaroval Nepl.
alena
Otzka pro Alenu epelkovou
Dobry den,
myslite si ze CHS se ma oproti soucasnemu stavu svym rozpoctem profilovat vice jako servisni organizace svych clenu (metodika, jednani s organy statni spravy, udrzba jisteni) nebo jako organizace orientovana spise na podporu vykonnostnich cilu (reprezentace, zavody, expedice)? Nebo povazujete soucasny stav (lonsky rozpocet) za optimalni a proc?
Povauju za optimln nvrh letonho rozpotu, aspo proporcionln. Byl navrhovn za pedpokladu snen dotac ze Sazky, te se situace zmnila, jak mon vte. U kdy jsem kandidovala jsem kala, e si nedovedu pedstavit existenci svazu bez podpory sportovn innosti a reprezentace, protoe to je koen kadho sportu. Ale to neznamen, e by ta servisn mla chybt - naopak. lenstv mus bt atraktivn, j jen pedpokldm (mon myln), e atraktivn pro leny jsou i soute a rzn akce. Momentln vidm vbec jako nejdleitj kol svazu pi o skaln oblasti, jestli horolezectv nechceme zazdt.
alena
Otzka pro Alenu epelkovou
Podporuje svaz njakm zpsobem stavbu umlch stn?
Climbzin
 
Alena epelkov opovd
16:13:39 21.03.2006
Ne, zatm ne. Ale podle mho nzoru by ml njak podporovat metodiku lezen na nich.
alena
Otzka pro Alenu epelkovou
Dostali lid ocenn v souti o vstup roku njak finann odmny od HS? A v jak vi?
Climbzin
 
Alena epelkov opovd
16:11:27 21.03.2006
Ano, dostali. Bylo na n v rozpotu vylenno 200 000, 50 000 dostal Tom Mrzek za "vkon roku" a zbytek byl rozdlen mezi vechny "Vstupy" a "sjezdy" roku a estn uznn.
alena
Otzka pro Alenu epelkovou
Kdy jsi ctila nejvt formu? Bylo to jako u Neumanov pr msc po porodu?
Climbzin
 
Alena epelkov opovd
16:09:17 21.03.2006
Pr msc ne, ale ten rok ano. Neumannov mon nemusela pekonvat nhle objeven strach z vky a pdu, ale jinak ty pocity z matestv asi byly podobn - bomba.
alena
Otzka pro Alenu epelkovou
Aleno, kter ze svch vstup povauje za nejkrsnj, nejdleitj ppadn zlomov v tv horolezeck karie?
Climbzin
 
Alena epelkov opovd
16:06:22 21.03.2006
Ten pln prvn na prvnm konci lana - Panik v ernolicch, protoe mi dal jako prvn okusit ten opjn pocit. A pak Chergiani na u-u, protoe jsem si dokzala prosadit svou a vechno dobe a krsn dopadlo.